Mensen samenbrengen

In tijden dat mediabeleving door online mediagebruik een steeds individueler karakter krijgt, gelooft AVROTROS in de kracht van media om mensen samen te brengen. Dit door in het aanbod van programma’s op radio, televisie en online een focus te houden op de zaken die mensen binden en raken, en ook door tastbaar aanwezig te zijn in de maatschappij.

De primeur van een live chatbox op Facebook tijdens de seizoensfinale van Flikken Maastricht heeft een bereik van 1,4 miljoen mensen.

“Ik ben door Victor aan het oefenen met goochelen. Misschien is het leuk om kinderen die kunnen goochelen een aflevering mee te laten doen!”

- Cathelijne Visser (april op het YouTube-channel van MINDF*CK)

AVROTROS gelooft in programma’s die mensen samenbrengen en die communicatie over en weer aanwakkeren. Of dit nu is met programma’s waar hele families voor klaarzitten, zoals Flikken Maastricht, Wie is de Mol? of MINDF*CK, of die mensen op de been brengen. Dat laatste kan zowel virtueel als fysiek. Honderdduizenden Nederlanders spelen mee met Wie is de Mol? via de gelijknamige app, maar de finale van het programma trekt ook duizenden gelijkgestemden naar het Amsterdamse Vondelpark. AVROTROS beweegt zich graag onder het publiek, ook met programma’s als Tussen Kunst en Kitsch, Muziekfeest op het Plein, het Prinsengrachtconcert en vele andere programma’s op televisie en radio. Programma’s die mensen in staat stellen gelijkgestemden te ontmoeten of juist nieuwe culturen te ontdekken, dan wel geïnspireerd te raken. Op een open manier, toegankelijk voor iedereen.